WINS a DNS server v lokalni siti

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Únor 18 15:14:54 CET 2003

> Ale jedna vec mi moc nedava spat, v knize Samba, z
> nakladatelstvi O'reilly se v kapitole "Konfigurace klientu
> windows" pise o nastaveni jmena NETBios atd, to je taky OK.
> Ale u nastaveni TCP/IP jedne veci nrozumim, je potreba
> nastavit DNS a WINS. U DNS se pise ze je potreba mit v siti
> DNS server. WINS server neni nutny, aspon jak jsem to pochopil.

IMHO neni nutne mit v siti DNS server. Nicmene je to vhodne. Kdyz to popisu
trosku zjednodusene: Pokud tak neucinite, tak budete muset nastavit strojum,
ktere budou moct na internet, DNS server, ktery bude na internetu. Takze DNS
dotazy vam budou ukusovat rychlost linky a navic odpovedi budou o neco
pomalejsi. Pokud si zridite alespon DNS cache, tak se stanice nejdriv
zeptaji vaseho lokalniho DNS a ten jim bud odpovi (pokud uz vi) a nebo se
zepta on a pro priste si to bude pamatovat. Navic, pokud budete pouzivat
lokalni web, tak je hezci, kdyz volate www.neco.cz nez kdyz pisete IP.
Osobne bych si tam DNS dal.

TNX