qmail - open relay ?

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Středa Únor 19 15:40:56 CET 2003

> Potrebuju poradit s konfiguraci qmailu.
> Mam RH7.3 + update, qmail-1.0.3, qmail-toaster-patch-050,
> vpopmail-5.3.16.
>
> Objevuje se mi porad dokola v procesech napr.:
> qmail-remote earthlink.net kam kdo (a spousta dalsich)
> vypis /usr/bin/qmailctl stat vypise, ze v queue je tuna mailu.
>
> Delal jsem test na open relay telnetem na port 25 a nedovoli
> mi to z jine site ani domeny poslat mail.

To ako poslat mail cez open-relay, je viacero druhov s roznou strukturou
hlavicky. Ja som si tiez svojho casu myslel ze cezo mna iny mail ako ku mne
neprejde a aj som to testoval takto telnetom, ked som vsak skusil nieco
najst na nete nasiel som jednu stranku (bohuzial neviem ako sa vola) ale
vyplnil som IP adresu, domenu a o chvilu som dostal mail s vysledkom. A bol
som prekvapeny:-)

Ing. Jozef Novikmec
Systemovy inzinier pre komunikacie a bezpecnost
Leciva a.s.
Ke kabelovne 130
Praha 10 - Dolni Mecholupy

novikmec na leciva.cz