Filtrovani paketu

Zdenek Masek sediss na seznam.cz
Pátek Únor 21 20:05:48 CET 2003

Také jsem dostal radu, že mám použít iptables. Ty sice jsou mezi
nainstalovanými balíčky (podle linuxconfu), ale příkaz iptables -L hlásí:

/sbin/iptables -L
iptables v1.1.1: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do
you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

Naproti tomu ipchains -L vypíše seznam pravidel. Takže co bych měl udělat
abych zprovoznil iptables? A s ipchains filtrovat nelze? Jsou už
nepoužitelné? Myslel jsem, že bych si to zprovoznil s tím co mám (tedy RH
7.0 s ipchains) a zatím si nacvičoval pokrokovější technologie, které bych
pak zaváděl postupně. Můžu si přece později nainstalovat Mandrake Multi
Network Firewall jako jednoúčelový SW, ale také bych rád něco předtím věděl
o základech.

Zdeněk Mašek