jak optimalizovat Squid?

Mgr. Michal Nikitinský mnikitinsky na zeal.cz
Pondělí Únor 24 13:16:54 CET 2003

Hezký den,

opět se mi z ničeho nic (?) neuvěřitelně zpomalil internet - když vypnu v
nastavení prohlížeče proxy (SQUID), tak je rychlost normální. Promazal jsem
proxy cache, ale nic se nezlepšilo. Nejsem si vědom, že bych v konfiguraci
Squidu něco měnil.
Jelikož se mi to stalo už víckrát (na různých serverech a bez zjevné
příčiny), rozhodl jsem se vás požádat o pomoc. Máte někdo podobné
zkušenosti? Co se s tím dá dělat? V čem by mohl být problém?

A také: nevíte o nějakým dobrým zdroji informací o optimalizaci Squida?
Prostudoval jsem squid.config i dokumentaci na www.squid-cache.org , ale
nejsem z toho moc moudrý, chtělo by to spíš nějaký návod a tipy zkušeného
uživatele, než pouze referenční příručku, která mi neporadí, jaké má které
nastavení výhody a úskalí.

Teď se mi kupříkladu stalo, že jsem spustil úplně nový server s konfigurací
Squida, kterou standartně používám a internet přes něj jede jako s hnojem
(HW i konfigurace serveru je zcela standartní), takže proxy musím nechat
vypnutý :o(

Děkuju předem za každý tip a radu

m.n.