jak optimalizovat Squid?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Únor 24 14:30:37 CET 2003

On Mon, Feb 24, 2003 at 02:00:33PM +0100, Marian Cavojsky wrote:

> Skontrolujte si ci vam cez ten proxy nechodia nejaky zaskodnici, ktory
> ho objavili a pouzivaju na skrytie svojej identity.

Ano, to je poměrně častý problém. Nedávno jsem přeinstalovával jeden
server (původní instalaci dělal někdo jiný asi před pěti lety), kde
jim squid využívalo asi tak stejně uživatelů zvenku jako zevnitř.
Ale řekl bych, že takový stav by vznikal průběžně, ne tak najednou.

Další možnost je, že squid spotřebuje paměť a začne swapovat. Zkusil
bych se podívat, co na tom stroji ukazuje free, případně top. Dalším
častým problémem je (neúspěšný) DNS resolving klientů.

                                                       Michal Kubeček