RH8 a kodovani ISO-8859-2

Petr Pojer pojer na m-soft.cz
Středa Únor 26 08:57:30 CET 2003

Zdravim,
precetl jsem si par prispevku o problemech s prechodem na UTF-8 v RH8, ale nepodarilo se mi vyresit problemy.

Jednoduse:
mam soubory v kodovani ISO-8859-2 a potrebuju je korektne zobrazit a editovat (nejlepe mcedit)
Pokud pouziju standardni nastaveni po instalaci, zobrazuji se samozrejme znaky s diakritikou nekorektne.
Upravil jsem i /etc/sysconfig/keyboard na KEYTABLE="cz-la2 -u" a nic.

provedl jsem tedy zmeny v /etc/sysconfig/i18n abych se zbavil UTF-8
LANG="cs_CZ"
SUPPORTED="cs_CZ:cs"
SYSFONT="lat2-10"

Pote se napr. v editoru VI zobrazilo vse v poradku ale v mceditu znaky s diakritikou (ščřž) uplne chybely.

Zkousel jsem treba prekodovat titulky pro mplayer z 1250 na il2 (kde urcite pouzivam ISO-8859-2 fonty) a se stejnym
vysledkem.

Byl bych vdecny za podrobnejsi vysvetleni abych se dostal trochu pod povrch.
Diky
--
Petr Pojer
Jana Masaryka 12, 58601 Jihlava