Cestina v Apache

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Středa Únor 26 13:33:54 CET 2003

> Jak jsem jiz psal - HTTP protolol ma prednost - viz RFC. Neni to chyba
> prohlizece, spise naopak! (IE to do verze 5.5 delal obracene - asi ma dojem,
> ze je chytrejsi nez uzivatel).

Ne, mluvim o situaci, kdy neni kodovani v http hlavicce, jen v meta.

Uvedomme si, ze:

a) ne vsechna kodovani obsahuji nutne ascii (viz utf-7 apod.)
   pokud nevime, v jakem je soubor kodovani, je divne to z nej zkouset
   precist ...

b) browser zjisti kodovani daneho souboru az v okamziku, kdy cast souboru
   jiz precetl a zpracoval. U dost browseru se to projevi tak, ze spravne
   kodovani nastavi az po reloadu.

Kdyz nad tim zacneme uvazovat, tak zjistime, ze informaci kodovani je
rozumne davat jako soucast souboru jen pokud:

- je jasne, jak tuto informaci precist (tj. zpusob jejiho precteni nesmi
  zaviset na kodovani)
- je jaste, ze to _je_ info o kodovani (coz meta neni, to je rozsirujici
  html flag, a konkretne http-equiv slouzi k simulaci http hlavicky, coz
  je zamysleno zejmena pro offline prohlizeni)
- vsechny programy, ktere prijdou se souborem do styku, by mely cteni teto
  informace podporovat a menit ji, pokud zmeni kodovani

V ostatnich pripadech je nutne info o kodovani udrzovat mimo samotny
soubor, coz se muze jevit jako neprakticke, ale rozhodne to generuje mene
problemu.

-- Honza Houstek