kvoty

Jan Oppolzer oppolzer na pluto.pslib.cz
Středa Leden 1 13:53:48 CET 2003

On Wed, 1 Jan 2003, Josef Nálezný wrote:

> Muzete mi poradit jak nastavit kvoty v linuxu. Nikde jsem nenasel aby mohl
> mit uzivatel treba jen 15mb. Aspon me odkazat na nejake manualove stranky.
> Diky moc

Musite mit disk, na kterem ma byt pouzivana quota primountovan s
parametrem usrquota a pak budete moci nastavit kazdemu uzivateli quotu,
jak se Vam zlibi. Toho docilite tak, ze upravite /etc/fstab. Napr. cast
!MEHO! 'fstabu' (vy samozrejme pokud nemate 'svazany' nektere disky jako
ja pomoci LVM zadejte jen /dev/hdX, pripadne /dev/sdX ... :)

/dev/vol1/home  /home        ext3    defaults,usrquota        1 2

Tato zmena se projevi az po restartu, ale pokud se Vam nechce restartovat
(jako ve Windows po kazdy "ptakovine"), musite disk "premountovat" takhle:

mount /dev/vol1/home /home -o usrquota,remount

Pote (opet jako root) zadate quotaon -a a checkquota -a. Pokud by Vas pote
zajimalo, ktery uzivatel ma kolik zabrano mista atd. zkuste prikaz
repquota -a.

To by melo byt vse.

--
 Jan Oppolzer