LILO a GRUB - praktické zkušennosti ?

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Čtvrtek Leden 2 13:20:08 CET 2003

On Mon, 30 Dec 2002, Petr Klima wrote:

> vsechno jede. Chyba je, pokud se nejak pokazi ten oddil, kde je GRUB.
> Pak nenabootujete nic, jak jsem bohuzel zjistil, kdyz se mi COSI
> (dodnes presne nevim co) stalo na linuxovem disku.

Je mozne dat GRUB na samostatnu malu particiu, kludne /dev/hda11 alebo
nieco podobne na konci disku. Bez OS, len grub stage2 a menu.lst .. Takze
ked uplne zmazem pariticiu s linuxom, grub ostane ok a win nabootuje.

Najvacsi rozdiel je, ze lilo nema interaktivny command line, mozete
nabootovat len to co mate predpripavene v lilo.conf, a to mozete zmenit
len v linuxe (spustenim /sbin/lilo). Naprotitomu GRUB ked bootne ma
command line kde mozete presne povedat co a ako ma nabootovat,
nepotrebujete k tomu ziaden OS.

--
jozef  :-)