OT: problem s diskem

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pátek Leden 3 09:00:11 CET 2003

Dne pá 3. leden 2003 00:52 jste napsal(a):
> ano. vysledek byl neuspesny. existuje nejaka utilita na low level

Jak neuspěšný ? Linuxovský fdisk mě vždy fungoval.

> format? mozna by pomohl... disk je totiz fyzicky ok (potvrdila to i
> testovaci utilita od seagate)

Já mám dojem že u nových disků se neprovádí low level formát. Z důvodu
chytřejší elektroniky a takových věcí že nahrazují automaticky poškozené
sektory atd.. si již disk sám fyzicky přeformátuje stopu pokud to potřebuje a
po x neuspěšných pokusech zapíše chybu.

Takže jak ten disk máte zapojen co máte v biosu a co poví fdisk /dev/hda potom
zmáčknout p
(/dev/hda = je primary disk na 1IDE, /dev/hdb 2disk 1IDE, /dev/hdc 1disk  na 2
IDE ....)

|    jabber soban na jabber.cz              |