OT: problem s diskem

Tomas Hlavacek tomas.hlavacek na elfove.cz
Pátek Leden 3 18:12:22 CET 2003

Peace!

Pavel Mikovski wrote:

>Zdravim konferenci.
>
>Vcera mi shorel HDD.

chudak!

>Pri nabootovani z CD (win98, winxp, ...) nebo z diskety fdisk vypsal
>"chyba cteni". Z disku vsak jde normalne nabootovat dowin98. tam
>fdisk funguje, ale jakekoliv zmeny se neprojevi - zrusim partition,
>ale po restartu je tam znova, ...

ano, tak presne tohle jsem videl take. nevim, ze by nejaky bug seagate?
ale ja to videl na nasledujicim:

VP_IDE: VIA vt82c576 (rev 02) IDE MWDMA16 controller on pci00:01.0
    ide0: BM-DMA at 0x6000-0x6007, BIOS settings: hda:pio, hdb:pio
    ide1: BM-DMA at 0x6008-0x600f, BIOS settings: hdc:pio, hdd:pio
hda: ST33232A, ATA DISK drive
ide0 at 0x1f0-0x1f7,0x3f6 on irq 14
hda: 6303024 sectors (3227 MB) w/128KiB Cache, CHS=781/128/63, (U)DMA

presne ten problem: _linuxovym_ fdiskem jsem zrusil stare (wokeni)
partisiony a zapsal. zarval, ze mu nevyslo ioctl() aby znovu precetl
rozdeleni disku a ze to mam rebootnout. no a po rebootu tam byly opet
stare partice. nechapu duvody, zkousel jsem take zapsat nejake linuxove
partice ale porad tam zustavaly ty stare, wokeni. dd if=/dev/random
of=/dev/hdX pomohlo... nasledne uz partisny zapsat sly a vsechno bylo v
poradku...

>v cem muze byt problem? jak ho vyresit?

to nevim, ale preji Vam hodne stesti. kdyby mel nekdo vysvetleni, rad si
ho poslechnu - podle me to neni az tak OT kdyz jsem to pozoroval na linuxu!

--
Tomas Hlavacek

registered as user #246359 with the Linux Counter

GSM#: +420 724 069 784
ICQ#: 103233265

Prosim, neposilejte mi prilohy ve formatech .doc nebo .ppt (PowerPoint)
Prectete si http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.cs.html