Bezpecny sitovy souborovy system (delsi)

Sobota Leden 4 16:30:23 CET 2003

On Sat, Jan 04, 2003 at 01:34:48PM +0100, Jan Houstek wrote:
> Resim nasledujici problem. Potrebuju z internetoveho serveru zpristupnit
> docela rozsahla data a jako idealni se jevi stav, kdy by na klientech bylo
> mozne prislusne exporty namountovat.
[cut]

> SAMBA - te bych se radeji vyhnul, sice jsem to nepsal explicitne, ale
>         jedna se vylozene o klienta i server na Linuxu a cilem samby jsou
>         spise Windows klienti. Navic je tu ona potiz s vykonem, malo
> 	efektivne napsany smbfs atd.
Neviem, co konkretne myslis, ale ked som upgradol jadro (RH 7.2) z 2.4.9-31 na
2.4.18-18.7.x resp. 2.4.18-18.8.0 (RH 8.0), dramaticky sa zlepsila performance
smbfs na klientovi (aj rychlost aj latencia), na servri som pritom nic
nemenil.

> FTPFS, SSHFS apod. - tohle povazuju za bastly, ale zadnou zkusenost s
> 		     tim nemam, takze je mozne, ze to neni uplne spatny
> 		     napad
FTPFS som pouzival ale potom som sa na to vy..., lebo velmi rad zatuhaval
masinu

> Protokoly, ktere neumi samy o sobe sifrovat hodlam protahnout pres
> stunnel, forwardovani portu pres ssh nebo VPN (asi cipe), coz opet dava
> vzniknout nekolika otazkam (napr. lze provozovat NFS pres stunnel?, jak
> velky overhead ma VPN? atd.)
Pokial VPN sifruje, performance sa moze aj zlepsit.

> -- Honza Houstek
Bye,

            0 and 1. Now what could be so hard about that?