NFS +ext3 - je to dobry napad ?

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Leden 6 12:30:18 CET 2003

Zdenek Pizl wrote:
> damy a panove narazil jsem na hloupy a obtezujici problem. Log stanice, kde je
> primounteny NFS svazek, ma log plny hlasek:
> - kernel: nfs: server FILESERVER not responding, timed out
> V okamziky, kdy je FILESERVER nedostupny, cela stanice ztuhne, pak se zase vse
> rozbehne, ale vadi to :(

Je to defaultni vlastnost NFS klienta. Pokud server neodpovida, tak dana
aplike je zmrazena dokud server opet neozije. Je to z duvodu snahy
o zabraneni ztraty dat. Doporucuji zkusit zajistit, aby ten server byl
trvale dostupny. :-)
Jinak se da NFS klient prenastavit, aby v pripade nedostupnosti serveru
byla vracena klientu chybova zprava. Podivejte se na mount volby pro
NFS intr a soft (a pripadne par timeoutu pro nastaveni casu).

Nebo snad ten server celou dobu jede, ale klienti tvrdi, ze server neni?
Pak by byla nekde zrada.
Nedavno jsem s necim podobnym bojoval, pak jsem zjistil, ze to bylo
chybou
v dhcpcd klientu, protoze ten nezvladal situaci, kdy vetsi mnozstvi
klientu
soucasne pozadadalo i prideleni IP, klient vzal prvni odpoved, prestoze
mu
nepatrila (bylo to trosku slozitejsi) a tak nekolik klientu melo stejnou
IP
adresu a v kombinaci se zmatenim switchu a serveru se to chovalo tak,
ze kazdou chvili nekdo neco videl nebo nevidel, prestoze vsechno slo.
:-)))

> - ext3 tam je kvuli tomu, ze ten svazek je dost velky (280GiB) a po padu by se
> to kontrolovalo prilis dlouho ...

Pul roku jsem provozoval 17 bezdiskovych klientu vuci NFS serveru
nad ext3 a bylo to bez problemu (az na uvodni vyse popsany problem
zpusobeny
dhcpcd klientem).

	Majkl