Otazky ohledne sitoveho kodu v jadre Linuxu

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Leden 6 15:19:41 CET 2003

Jakub Maa01 Jirků wrote:
: Zdravim konferenci
:
: Mel bych par otazek na zkusenejsi kolegy ohledne sitoveho kodu v
: jadre.
:
: 1) Ma nekdo zkusenosti s Fast switchingem (CONFIG_NET_FASTROUTE)? Jaky
: je zhruba narust vykonu? A ma smysl se ochudit o iptables, respektive
: lze nejak provozovat QoS bez nich?
:
	QoS (pokud tim myslite fronty packetu a klasifikaci provozu)
lze provozovat bez IP tables.

: 2) Ma nekdo zkusenosti s fast network address translation (CONFIG_IP_ROUTE_NAT)?
: Dokaze to delat maskaradu? Je to skutecne rychlejsi nez iptables? A
: funguje to vubec?

	Funguje. Nedokaze delat maskaradu. Nepojedou pres to protokoly,
ktere zapouzdruji IP adresu uvnitr dat (aktivni FTP). Je to rychlejsi
nez IP tables, protoze se pouziva jen routovaci kod.

: 3) Jak je na tom Linux s rychlosti routovani, zejmena v porovnani s
: ostatnimi free (as in speech) Unixovymi systemy? Kolik dat stiha
: uroutovat rekneme P4 2Ghz a jak rychle? A jak rychle s Fast
: switchingem?

	Mame 2x Athlon MP 1200, cca 600 firewallovych pravidel
(ale bez connection tracking), routujeme radove stovky megabitu za sekundu.
Horni mez vykonu jsem nezkousel zjistit.

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|