Problem s OS

Ondřej Kadlec metaxa na zmail.sk
Pondělí Leden 6 21:10:36 CET 2003

Pekny vecer,

nemam primy dotaz k Linuxu, ale zajimavym zpusobem se ho tyka...

Na jednom pocitaci provozuju paralelne Mandrake 9 a WinXP. S pocitacem se da
normalne pracovat, ale nekdy, kdyz zapnu pocitac (naprosto nahodne) se mi
nejdriv vysypou WinXP (pri uvodnim startovani) s tim, ze jim chybi soubor
fastfat.sys nebo nekdy pci.sys a odmitaji se nastartovat. Overoval jsem to a
zadny z techto souboru porusen neni a je v poradku. Po bootu do Linuxu (a to
ukazuje na globalni problem celeho pocitace) mi zamrzne bootovani, pres
obrazovku mam barevne pruhy a start linuxu skonci "Kernel panic"-em. Pomuze
je kompletni reinstalace Windows (vlastne staci "instalace na stavajici
instalaci" - zachova se puvodni nastaveni. Jeste jednou bych chtel
poznamenat, ze se tak deje naprosto nahodne - napr. 5x nabootuju a po seste
uz ne...

Zkousel jsem i znovu prerozdelit disk (komplet format). Nastaveni bylo
priblizne takove:
primarni sektor - WinXP (FAT32)
logicky oddil rozsireneho oddilu - taktez FAT32
...a zbylych 9 GB jsem nechal nakonfigurovat samotny Linux pri instalaci
(ponechal jsem nealokovane misto, az si s ho sam rozdeli jako nejlepe
dokaze).

Moje problemy zacaly potom, co jsem pocitac posilil o 256 MB RAM. V pocitaci
bylo puvodne 128 MB (SDRAM, 133 MHz). Je mozne, ze novy modul
vyvolava tyto kolize? BIOS pamet normalne detekuje a jinak se system chova
normalne a s RAMkou pracuje korektne.

Konfigurace: AMD Duron 850 MHz, 384 MB SDRAM 133 MHz (tri banky, jeden 128,
druhy 256 - mozna je to naopak, nevim presne), deska MSI K7T Turbo, disk
SAMSUNG SV3063H (30 GB), modem Conexant na PCI (COM3) a nVidia GeForce 2MX v
AGP4x.

Predem dekuji za jakoukoliv radu!
---
Ondrej Kadlec