OT: Jaký BSD klon

Ales DOLECEK ales_d na seznam.cz
Úterý Leden 7 22:45:41 CET 2003

Dobrý den,

  zkoušel jsem si hrát s Debian GNU/Hurd, ale ten zatím trpí ještě
spoustou dětských nemocí. Nakonec jsem to vzdal a mám teď na disku
volnou 1GB partition. A když už jsem v tom experimentování rozhodl jsem
se, že by nebylo od věci dát šanci také nějakému BSD klonu. Nicméně moc
se v nich nevyznám a chtěl bych se proto zeptat na následující:

1) Které klony fungují na Intel platformě?
2) Jak je to s licencováním - slyšel jsem cosi o BSD licencích
	- jsou Free
	- nebo alespoň OpenSource
3) Má BSD zvláštní partition schéma? (zde narážím na volby, které jsou k
   dispozici při kompilaci linuxového jádra)
4) Volná partition je extended. Bude to BSD stačit?
5) Snese se s následujícími systémy Win2000, Win98, Linuxem? Primárně je
   použit NT loader, který ná jako jednu z položek LILO.
6) Pokud má některý z klonů několik distribucí, kterou zkusit.

Uvítal bych i osobní názory či zkušenosti s uživatelskou přívětivostí.
Nehledám snadnou instalaci, ale snadnou správu a užívání. Ideálně něco
jako "Debian GNU/BSD" :-).

!!! Tyto osobní postřehy ovšem prosím na můj soukromý mail !!!

Nerad bych tu rozpoutal nějaký flame, který by byl navíc OT.

                           Děkuji Aleš