ext3 a "System souboru je pouze ke cteni"

Středa Leden 8 11:01:37 CET 2003

On Tue, Jan 07, 2003 at 07:31:05AM +0100, Martin Spirk wrote:

> Diky. Memtest jsem zkousel, bezel cely vikend a nic nenasel. Nicmene, uz to
> zacalo fungovat, akorat presne nevim proc. Zkusil jsem ten system nakopirovat
> znovu a napotreti to najednou zacalo fungovat.
> Nevim sice proc, ale ustalo to celou noc, ustalo to velke pohyby na disku tak
> uz to snad bude ok.
> Vsiml jsem si jedineho rozdilu, a sice ze predtim existoval soubor /.journal
> a ted neexistuje, pritom mount stale hlasi
> /dev/hda1 on / type ext3 (rw)

To nemusi byt pravda, protoze vidite obsah souboru /etc/mtab, ktery
nemusi odpovidat skutecnosti (v nestandardnich pripadech). Lepsi je
udelat cat /proc/mounts.

> Ten /.journal me prekvapil jeste tim, ze nesel smazat ani kdyz jsem to
> namountoval jako ext2.

/.journal by mel byt oznacen jako hidden a pak neni videt.

Zkuste lsattr /.journal, mozna uvidite, proc nesel smazat (chattr slouzi
ke zmene).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz