Nasadenie Samby vo firemnom prostredi.

Tech tech na spinea.sk
Čtvrtek Leden 9 07:48:20 CET 2003

Nasa firma(www.spinea.sk) uz dlhsie pouziva ako server Linux MAndrake
9.0+Samba 2.2.6pre2
. Uz tri mesiace to ide bez vacsich problemov.Teda tym malym problemom bol
len jeden disk, ktory
mi vypadol, ale to nebola chyba Linuxu. Server funguje ako file server. Je
tam nakopirovana Fox-ka
pod ktorou bezi nasa cela vyroba. Potom uctovnictvo v Softipe. Vsetko bezi
bez najmensich problemov. Oplock mam na yes. Momentalne skusame prejst na
Hercules t.j. uctovnictvo pod windowsom. Urobili sme prve skusky a ide to
bez problemov. Software staci nakopirovat na Linux a spustat z win stanic.
Mal som problem s tlacou pod dosom, ale precital som si nejake howto a
vyriesil to.
Problem bol v nastaveni siete v sekcci riadenie pristupu. Musi tam byt
spolocne riadenie pristupu
a nie Individualne! Mne sa to prejavovalo tak, ze obcas to tlacilo a obcas
nie.
Viaceri ma odhovarali ze na co MAndrake, ze su v jadre zapnute veci ktore
ako server nikdy nevyzije(na druhej strane nie je problem si jadro upravit k
obrazu svojmu). Je pravda ze som tam chcel dat Debian, ale zacinal som s Red
hatom a s Debianom nemam ziadne skusenosti.
K rychlosti: Robili sme mesacnu uzavierku v programe pod Fox-kou a uzavierka
isla rychlejsie o 30%(dobre pocujete) a k tomu to este bezalo na 7200 ot.
disku  anie na 17000 ot., ktory prave testujem. Predtym sme mali server win
2000 advanced server.
Ak chcete zacat so Sambou stiahnite si serial na http://mior.host.sk/.
Na stranke Mandrake je zoznam doporuceneho hardware pre Mandrake9.0.