rpm & install apache

Čtvrtek Leden 9 11:21:32 CET 2003

Milan Kerslager píše:

> Zkus to vysvetlit zacatecnikovi, ktery nekde dostal radu o --force.
	:-) Jo, to máš pravdu. Začátečníkům se proto musí říkat, že --nodeps
nebo dokonce --force jsou proto tak dlouhé přepínače, že jsou nebezpečné a
nemají se používat, protože mohou systém přivést do nekonzistentního a těžko
napravitelného stavu. K instalaci nového balíčku je -i, k upgradu
stávajících -F a ke kompromisu použitelnému k obojímu tu máme -U, protože se
pak líp pracuje s hvězdičkou jako expanzním znakem shellu. Stejně (jak při
-F, tak -U) ale člověk musí ručo vyhodit všechny kernel-* - chtělo by to mít
možnost zadat něco jako immutable atribut pro některé balíčky nebo aspoň
příkaz typu exclude do rpmrc.

> Myslim si, ze -U je mene problematicka volba a da se pak vic vec
> zamlcet (krome soucasne existence klidne i aktualizace a jejich rozdil
> od -i).
	Já se raději uchyluji k vysvětlování, i když občas opravdu je nutné
něco zamlčet. Tady ale snad není důvod.