Apache a Permission denied

Tomáš Růžička 3027 na post.cz
Čtvrtek Leden 9 11:26:35 CET 2003

Dobry den,

mam problem s Apachem, se kterym se uz snazim prat nekolik dni ale porad se
mi nedari. Jestli je resenim meho problemu nejaka prkotina tak me prosim
nekamenujte - v linuxu se "vrtam" teprve kratce ...

A ted k problemu:
Pri jakemkoliv pokusu o pristup na http skoncim s chybou 403 Forbidden a to
i z localhostu. Zkousel jsem vsechno mozne. Data kopiroval do ruznych casti
disku, nastavoval ruzna prava, menil nastaveni v httpd.conf a porad nic.
Jedine co vim je, ze kdyz nakopiruju data do puvodniho /var/www tak vse
funguje (ale ja nevim proc v tehle slozce ano a jinde ne a nechci se
spokojit s jednoduchym nakopirovanim dat sem...). V httpd.conf jsem
samozrejme zmenil DocumentRoot i nastaveni <Directory> (na Windows mam
Apachu nainstalovanych a nakonfigurovanych nekolik ...)

vcera vecer jsem skoncil s temato nastavenimi pri porad stejne chybe 403
Forbidden:
1/ uzivatel apache ma domovsky adresar nastaven na /htdocs (puvodne podle
vychoziho nastaveni /var/www)
2/ chmod -R apache /htdocs
3/ chgrp -R apache /htdocs
4/ chmod -R 644 /htdocs
5/ nastaveni v httpd.conf
    User apache
    Group apache
    LogLevel debug
    DocumentRoot /htdocs
    <Directory /htdocs>
        Options All MulitViews
        AllowOverride None
        Order Allow,Deny
        Allow From All
    </Directory>
    #LoadModule/AddModule omezene na minimum

Zkousel jsem i pomoci strace zjistit kde by mohl byt ten pes zakopany a
narazil jsem ve vypisu na radek:
stat64("/htdocs/index.php3",0x8117118)=-1 EACCES (Permission denied)
... bohuzel ale netusim proc ma zakazany pristup, kdyz apache bezi pod
stejnym uzivatelem kteremu data patri a prava jsou 644 (zkousel jsem i 777
se stejnym vysledkem)
Logy apache prakticky mlci (az na zaznam neco jako "10.1.2.157 datum cas
'GET HTTP/1.1 /' 403" v access_log)

A ted jeste ke konfiguraci: mdk 9.0  2.4.19-16mdk s ApacheExtranetServer
1.3.26

Pokud apache preinstaluju, nastavi si zase DocumentRoot do /ver/www a
vsechno funguje - ale jen do doby nez "prestehuju" data jinam.

Pokud nekdo vite cim by to mohlo byt, tak predem dekuju za rady!
T.Ruzicka