Tak se nam rozsiruje asi oblast odpurcu linuxu? :-)

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Čtvrtek Leden 9 20:03:01 CET 2003

Wed, Jan 08, 2003 at 10:38:25PM +0100, Peter Surda napsal(a):
> Asi som sa zle vyjadril. Ja sa na FS pozeram primarne z hladiska uzitkoveho.
> Znizuje mi naklady, aj ked som na strane dopytu aj ponuky. GPL mi poskytuje
> pravnu ochranu (pokial sa da, software, ktory pisem, davam pod GPL). A nemusim
> pouzivat tie ..... od M$. FS je pre mna velmi dolezity.

No vidite. Ja take pouzivam FS spis pro jeho funkctnost nez pro jeho
svobodu, na druhou stranu, byla to jeho svoboda, co mu umozilo
dosahnout takove funkctnosti.

> Preco? Free Software je pre Linux dost podstatny, a podla mna je dolezite, ked
> si ludia tak cenia GPL, aby dodrziavali aj licencie, za ktore treba platit
> (vid cracky a modchipy pre PSX). To je snad moralne? Nie je to len sebecka
> snaha "za malo penazi vela muziky" popripade "chcem prava ale nie
> zodpovednost"?

Uvadel jsem PSX chipy spis jako technickou ukazku toho, ja se da
obejti i HW ochrana, nez jako uctyhodny priklad, hodny nasledovani.
Spis by se hodil jako ukazka hodila ta uprava Xboxu, diky ktere na nem
muze bezet Linux, nez uprava PSX, diky ktere na cte cdr media.

> Aby som pouzil svoju argumentaciu aj na povodnu temu DRM: ked to chcu
> zaviset, nevidim na tom nic nemoralne, co vsak nic nemeni na fakte, ze mi to
> vadi. Vacia hrozba, ako konkretne DRM-Enabled (aj ked by sa to malo skor volat
> "Disabled" :-)) produkty, je pravny vyvoj typu DMCA.

Pokud nekdo chce na nekom zaviset, je to celkem jeho problem, ale
prijde mi nemoralni/neeticke, kdyz nekdo chce, aby co nejvic lidi
zaviselo na nem.

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> well, you can stil get one from a strange country :-P