Igel-J thin-client prve dojmy

Čtvrtek Leden 9 20:10:59 CET 2003

Nazdar ludia,

hovoril som pred casom, ze budem mat thin client od igelu a ze uvidim co a
ako. Dneska to prislo a taku hodinku som sa s tym hral. Skusim to popisat.

Vyrobca je http://www.igel.de. Ten moj igel-j sa zrejme uz nevyraba, lebo to v
zozname nemaju a podla vyrobneho cisla je to z roku 2000. Zvonka to vyzera
presne tak isto ako tie, co maju na webstranke. Vazi to odhadom tak 3 kila.

Hardware: ked som z toho vybral dekel, bol som prijemne prekvapeny, ze masinka
je absolutne bez ventilatorov. Na siet sa pripaja externym adapterom, vyzera
asi tak ako notebookovsky. Este sa mi nepodarilo kompletne zanalyzovat
hardware, ale vascina je jasna.

Mainboard: ASI 5BLSP-A (vyrobca sa teraz uz vola inac a o tom boarde sa na
Inete neda zistit skoro nic, zistil som len, ze by mal zvladnut 256MB RAM.
Vsetky komponenty su onboard, ma este aj volny slot, do ktoreho mozes dat bud
ISA lebo PCI kartu. Chipset je nejaky SiS.

RAM: 2 sloty na SDRAM, je tam jeden 64MB

CPU: K6-2/333, Socket 7, vyzera, ze sa da vymenit

Sietovka: Realtek 8139b

Zvukovka: ESS Solo 1

Graficka: SiS, AGP, pamat zdielana s RAMkou

Drajvy: Ma konektor na 2.5" disk, a nejaky divny na flopinu. Okrem toho je tam
"M-Systems DiskOnChip 2000", ktory ma zrejme 16MB.

Ma este 2 USB konektory.

Hardware teda vyzera uplne kewl.

Software: Po zapnuti sa objavi logo igelu, potom bios ohlasi, aky hardware tam
je (takisto ako na normalnych PC), a potom to ukaze vlastne mini menu. Tam sa
da vybrat quiet boot, verbose boot, emergency, a from disk. Zacnem
"emergency", za chvilu nabehnu ixy s jednoduchym konfiguracnym interfejsom,
kde sa daju nastavit rozne veci. Moc som to nepozeral, len som mu zadal dhcp,
mys na ps/2, rozlisovacku/frequenciu monitoru, ze ma pouzit xdmcp priamo na
hostname servra, ma pouzivat aj vzdialeny font server, nema povolit remote
pristup, a to je asi vsetko. Da sa tam aj nastavit, aby spustil window manager
lokalne popripade aj pustil nejake aplikacie. Vie to aj protokoly ica a rdp, a
vie sa aj pripojit cez modem (ktory treba extra kupit).

Tak som teda konfig sejvol a zvolil "quiet boot", a cumim jak puk, normalne
nabehli ixy a login zo servra. Nalogoval som sa a skusil som nejake jednoduche
veci, a bolo to ok.

Potom som skusil "verbose boot". Tam som sa dozvedel, ze nabehne kernel
2.0.36.

Skusil som Alt-F1, a cuduj sa svete, ukazal nejaky jednoduchy sh-kompatibilny
shell, a mohol som tam robit aj "ps" a "ls" a "mount". Nevie ale
tab-completion a kopu inych veci. Ale je to dobry indikator, lebo je to
vlastne linuxova masina. Mohol som mountnut nieco cez nfs, ale neda sa z neho
nic spustit, asi musim pouzit staticky zlinkovane binarky.

A potom zacali problemy. V ixoch nefunguje mysacie koliesko. Nicto, hovorim
si, editnem XF86Config. Tak som skusil vi (je tam :-)), a zmenil ho. Killol
som ixy, a cakam kym nabehnu. Nic. Ma to nejaky prilis jednoduchy init. Tak
som dal init q, a svina jedna, XF86Config prepisal. Tak som hladal v
skriptoch, ze kde to je, a nic som nenasiel, tak som sa rozhodol to nechat na
neskor.

Potom vsimam, ze ixy pomaly prekresluju. Su tam 3.nieco a pouzivaju XF86_SVGA
server. Z /proc/pci som zistil, co presne to je za kartu a zrejme ju 4.x uz
podporuju aj s akceleraciou (nemam u seba momentalne presne data, lebo som to
robil v inej miestosti a u seba nemam monitor (mam notebook)). No, a potom ixy
spadli, co sa po restarte este 2krat opakovalo.

Nebudem to rozoberat podrobnejsie, skratka si myslim, ze ten software je
riadne naprd. Mozno, ze uz poskytuju lepsi, ale kedze je to az na flash disk
normalne PC, rozhodol som sa si tam dat vlastny soft. Uz s tym mam trocha
skusenosti (vid email o thin-clientoch minuly rok). Ten Flash ma otvorene
drajvre pre linux, grub ho zevraj tiez podporuje, jedine, co musim zistit, je
ako presne to tam nahrat a ako mozem v pripade problemov nabutovat z ineho
zariadenia, do BIOS-Setupu som sa zatial nedostal.

S pozdravom,

  funny thats the third time since ive been on IRC today that i seen the word
                 "slave" and "microsoft" in the same sentence