Debian instalace + HPT374 - postup

Robert Jirik robert na aristoteles.xhaven.net
Čtvrtek Leden 9 19:24:53 CET 2003

Dovolil bych si par poznamek z vlastnich zkusenosti z instalace skrze
diskety (skript jako takovy jsem nezkousel, image jsem si mountoval
rucne, jadro 2.4.20-ac2):

Jiri Uncovsky wrote:
> Dobry den.
> 1. takze nekde na disku si vytvorte pomocny adresar,
> 2. do neho zkopirujte soubory resue.bin, root.bin jako root.bin.gz a
> drivers.gz,

Pozor na to, ze by tyto soubory mely byt z bf2.4 imageu a je to drivers.tgz

> 3. zkompilujte jadro s podporou HPT372, inicialniho ramdisku o velikosti
> alespon rovnou velikosti root.bin, vfat, ext2, zpetnovazebneho zarizeni,
> pripadne pokud chcete mit instalovane oddily ve ext3 ci raiserfs a
> dale takove veci jako cdrom, sit a podobne,

Mel jsem z neznameho duvodu problemy (odmital nabehnout RAMdisk),
pomohlo ponechani orig. konfigurace Debianu (z bf2.4, config.gz)

> 9. a protoze to muzete naistalovat stejne jako ja, tak
> nakonfigurujte zavadec tak, aby jadro byl soubor linux.bin a initrd
> root.bin.gz.

Umm ... pri instalaci z disket dost neni co resit - jedna disketa
obsahuje image rescue.bin a druha root.bin. Pozor na to, ze pokud se
provadely upravy v root.bin, je potreba ho opet zagzipovat. Image lze
zapsat bud skrze dd, nebo v mem pripade napr. skrze NTRawrite (resp.
Rawrite). Nechte disketu rescue v mechanice, rebootujte. Na promptu
zadejte linux, kernel se nacte, system si rekne o root disk (teda,
vlastne RAMdisk, jenom je to to s root.bin ;))

> [...]
> posupujte stejne jako ve vsem ostatnim, vyjma toho, ze jadro a moduly si
> instalator musi najit na oddile, ve kterem je ten pomocny adresar, staci
> mu rici ten oddil a take je pak nutne pred restartem upravit lilo.conf:
> disk=/dev/hd{vsechny pevne disky na primarnim a sekundarnim kanalu}
>     bios=0x8?
> disk=/dev/hd{disk na hpt}
>     bios=0x80
> znovu spustit lilo: lilo -r /target
> s konfiguraci lila budou problemy, po finalni instalaci doporucuji
> jeste jednou spustit lilo a skusit, zda se funguje.

Minimalne ja mel s lilem opravdu problemy, doporucuji si v kazdem
pripade nechat vyrobit boot disketu. V mem pripade bylo jeste potreba
zkopirovat kernel z rescue diskety (linux.bin) jako /target/vmlinuz
(jinak ho system nenajde). Posledni instalaci jsem si spatnym nastavenim
zrusil, ale nepovedlo se mi lilo prinutit k tomu, aby se na disk vubec
zapsalo - bude asi potreba trochu magie s temy volanimi BIOSu v
lilo.conf (viz. vyse).

Na disketu se mi nevesel System.map a .config, nebyl s tim problem -
proste jsem je vynechal. Moduly jsem na disk nekopiroval (nebylo
potreba), ale patrne by to bylo zadouci (stejne doporucuji zkompilovat
nove jadro na bezicim stroji ASAP). Pri instalaci z disket je potreba
kroky volit rucne (presel jsem install device drivers & modules), nebo
mu nejak vnutit ty moduly - nezkoumal jsem.

Jinak - zda se, ze hptraid funguje i s 374 (alespon v to stale doufam
:)), disky se (alespon mne) hlasi:
- solo /dev/hde a /dev/hdg
- raid (stripping) /dev/ataraid/d0

Pokud by se nekomu nedarilo vyrobit ty image, jsem ochotny rescue.bin
vystavit nekde na NETu (root.bin lze pouzit originalni z bf2.4, i kdyz
to rozhodne neni ciste).

--
Robert Jirik
[mailto:robert(at)aristoteles.xhaven.net]