RedHat 8.1 beta ... info

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Leden 10 23:41:04 CET 2003

> Nemotejte prosim do odpovedi, o cem neni rec. Nikde jsem nepsal, ze by
> RH instaloval na desktop serverove aplikace a muzete se o tom klidne
> presvedcit i sam.
:-) To jsem preci nerikal ani ja. Ja jsem rekl, ze redhat ma v *desktopove*
distribuci v podstate tytez serverove aplikace jako ve vami zminovanem
advanced serveru. Osobne *nevidim* prilis velky rozdil mezi volne dostupne
rh distribuci a prave advanced serveru - s vyjimkou delky supportu.

> RH ma pro *servery* Advanced server (jiz delsi dobu). Ve svych
> oficialnich materialech hovori o tom, ze distribuce je pro (obycejne)
> lidi a o tom, ze se s ni chce dostat na desktopy. Chcete kvalitni
> server? Vyberte si odpovidajici produkt (u kohokoliv).
Myslite, ze zkraceni podpory na 12 mesicu pomuze systemu xy k rozsireni na
desktopy?

> Psal jsem o KOUPI noveho HW a ne o tom, co si montujete na svoji plecku.
Proc bych mel kupovat novy hw, pokud stavajici vyhovuje? Myslite, ze kdyby
firma koupila svym zamestnancum nove desktopy jen kvuli tomu, ze ty
stavajici nejsou "in" dopadne jinak nez v konkurzu? TOMU bych rikal
hazarderske chovani. Stejne jako tomu, kdybychom kratili trebas provoz help
linek (neb provoz call centra nepatri mezi nejlevnejsi).

> Michate nekolik veci dohromady a ze byste chtel mit vsechno najednou a
> to (nejmene) v jedinem produktu, ktery je zadarmo.
Je mi naprosto jedno, jake produkty bude firma xy nabizet a za ja jakych
podminek. Ovsem prisvojuju si pravo vyjadrit svuj nazor. Nazor na to, co se
mi libi a co ne, co povazuju za stastne a co nikoliv. Pokud redhat chce, aby
jeho zakazniky/priznivci zustalo nekolik malo zazobanych firem s tim, ze mu
to bude na strane prijmu stacit, ze to jeho pravo a at si to udela. Ale at
neceka, ze se mi to bude libit.

> Vypada to tak, ze spravne je nadavat na vsechno a na vsechny (krome
> Debianu a Vam jinych blizkych produktu samozrejme).
Na nikoho nenadavam. Redhat, debian ani jina distribuce pro me neni modla.
Myslim, ze nei nutne aby se nekolik z nas okamzite osypalo pokud se nekdo
otre o libovolnou z distributorskych firem (VCETNE redhatistu).

> Spatna financni situace je vzdy zpusobena spatnym hospodarenim s prijmy,
> ktere firma ma a tim, ze si nedokazala zajistit kladnou obchodni bilanci
> (treba i v podobe investic). Pokud to bude ignorovat, firma zmizi. Pokud
> se budou snazit, budou muset sahnout k nepopularnim uspornym opatrenim
> (a o tech je zde bohuzel rec).
Ano, a lez je vzdycky zpusobena pochybnym moralnim profilem lhare, ze? Jen
malo veci snasim mene nez pausalizovani a absolutni pravdy.

> Pokud se nemylim, hospodareni RH je vyrovnane a nema zisky ani ve
> stovkach milionu ani v miliardach. Takze neni mozne se divit tomu, ze
> nechteji utracet na mistech, kde se jim to nevyplati.
Pokud by libovolna firma chtela, aby ziskove byly vsechny jeji cinnosti
brano do dusledku, tak by asi zadna vetsi slusne nefungovala. Aplikovano na
vyrobce linuxove distribuce: prinese zkraceni supportu dostatecne velke
uspory opravujici miru nastvani lidi, miru dezerteru k jine distribuci a
snizeni rychlosti expanze?
Netvrdim, ze znam odpoved na tuto otazku ani to, ze je to presne spravne
polozena otazka.

> Cili zasadni problem je zde v tom, ze nechcete pochopit, ze musi nekde
> usetrit.
... jen je otazka, zda zrovna support je to spravne misto na uspory. Imho
argument "distribuce od vyrobce y nema problem, protoze je vyrobcem
podporovana" je pro mnoho lidi velmi silny.
No, pokud bych vas mel trosku podrazdit, zacina mi to pripominat praktiku
jiste nejmenovane firmy neprimo vyzadujici upgrady i v pripade, ze je
nepotrebujete. Ale to je opravdu jen nadsazka k podrazdeni ;-)

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz