Roadmap projektu OpenOffice.org CZ

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Leden 11 20:33:41 CET 2003

   From: Petr Vanek <vanous na penguin.cz>
   Date: Thu, 28 Nov 2002 02:26:56 +0100

Zdravím,

   > myslim, ze z toho dokumentu neco jasne plyne a to je duvod, proc pisu
   > sem a ne osobne tobe/vam pavle ;-)

odpovídám po poměrně dlouhé době, protože zase tak přínosný mi Tvůj dopis
nepřišel. Nicméně, protože se jednalo o jedinou reakci, označil jsem si
jej, abych i na něj mohl odpovědět.

   > 1) byla ta roadmap vytvorena v OOo? mozna by bylo dobre to tam napsat - nic neni
   > lepsi motivaci nez videt, ze neco opravdu funguje.

Ano, Roadmap byla vytvořena v OpenOffice.org a opravdu tam tato informace
uvedena nebyla. Doplnil jsem ji tam. Díky za připomínku.

   > 2) trochu si tady ted zanadavam k jednomu staremu threadu o tom, k cemu
   > jsou dobre ceske servery o linuxu - preci prave k tomu, aby motivovaly ceske
   > uzivatele, ne?

Nevím, co k tomu napsat. V *.cz jsou pouze dva dobré servery o Linuxu
a jeden z nich (nebudu ho zmiňovat, protože lidé stojící za oběma z nich
jsou moji kamarádi) v poslední době trošičku ztrácí "tah na branku", ale
možná je to jenom můj subjektivní názor.

   > 	a) pro mne neni problem zverejnit announce na toto tema, ale
   > 	zda se, ze je zde mala sance na to, aby nekdo prelozil knihu
   > 	celou..., co to tak ale trochu specifikovat? rozsekat na
   > 	kapitoly?

Annoncovat někde něco není můj styl. Je potřeba něco dělat a ne něco psát
někam (doufám, že tady nebudu chycen za slovo...). Rozsekat knihu na
kapitoly je zajímavý nápad, ale lepší je přeložit knihu celou. A to bude
velmi *brzy*.

   > 	action: napiste mi announci, specifikujte kdo je koordinator, co se
   > 	ma prelozit, poslete to linuxovym serverum, ja osobne to samozrejme
   > 	okamzite zverejnim.

Kde? Na nějaké své stránce? V novinách? Média jako penguin.cz jsou
nezajímavá a nemohou na zájem lidí mít žádný vliv. Opravdu.

> [...]
   > 	namnozil a ted je roznasim po mistnich obchodech nejen s pocitaci -
   > 	ve svem case se snazim sirit informace. nasel jsem dva druhy
   > 	letaku: o OOo a o Debianu. na muj dotaz o letacich tady v
   > 	konferenci tomu nikdo extra nevenoval pozornost.  bohuzel,
   > 	diky tomu ze nejsem v cechach nemohu pomoci s ceskymi letaky. prave
   > 	o tom neco sepisuji na http://puk.penguin.cz , snad to tam do zitrka
   > 	postnu.
   >
   > 	action: prelozit ty letaky, vytisknout je a roznest muze kdokoliv z
   > 	teto konference. a verim tomu, ze vetsina z tech lidi to vytisknea

Tohle už je hotovo (s výjimkou screenshotů, ale na tom se již
pracuje). Samozřejmě jsem o tom již delší dobu uvažovali, ale přednost měl
překlad samotného prostředí (BTW - teď už máme přeloženu i kompletní
nápovědu včetně full-textového vyhledávání v češtině a jsme tak prvním -
zatím - externím jazykem, kterému se to podařilo. Nicméně ne na dlouho,
protože teď pracujeme na integraci našich i slovenských překladů do CVS
a pak už zase budeme jenom jedním z interně podporovaných jazyků OOo).

   > note: ja osobne se OOo vyvoji projektu nevenuji, protoze bohuzel 1)nemam
   > pocitac dost silny na to, abych je pouzival 2) cestinu defakto
   > nepotrebuji

Ano, spousta lidí OOo de-facto nepotřebuje. Nicméně ne všichni uvažují tak,
jako Ty. Já jej de-facto také nepotřebuji. Nicméně si uvědomuji, že čas,
který strávím na vývoji a lokalizaci OpenOffice.org má výrazný
multiplikační efekt pro nasazování a všeobecnou akceptaci Open Source
řešení (tedy nejen na serverech...). A tento čas se (a to nejenom mé osobě)
velmi brzy začne vracet v různých podobách. Chápu to jako takovou
investici. Kéž by i další lidé dokázali takto přemýšlet.

   > lidi jsou tady. prace je tady taky. a ted o tom ti lidi i vedi.

Bohužel tak jednoduché to evidentně není.
--
Pavel Janík

Do you know how cat can play with mouse? Try cat /dev/mouse.
                  -- Daniel Novotny in linux na linux.cz