Hyperthreading & P4 Xeon

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Leden 13 15:14:49 CET 2003

Preji krasny den !

Dostala se mi do ruky masina s P4 (2.0 GHz) a zda se, ze tato
potvurka podporuje HT. Nebo se tak aspon tvari.
Podle archivu nasi konference se to nevyplati pouzivat, nicmene
rad bych si to osahal. Takze dotaz - jak se to da ZAPNOUT ? na
vypnuti je parametr "hoht", ale nikde se mi nepovedlo kernel
presvecit, aby se pokusil to zprovoznit.

SW : RH8.0, kernel 2.4.18-19.8.0
HW : P4 Xeon, MB MSi845 Ultra

S vlastnorucne prelozenym jadrem (bez SMP podpory) to hlasi toto
(kraceno) :

LAPIC (acpi_id[0x0001] id[0x0] enabled[1])
CPU 0 (0x0000) enableProcessor #0 Pentium 4(tm) XEON(tm) APIC
version 16
LAPIC (acpi_id[0x0002] id[0x0] enabled[0])
CPU 1 (0x0100) disabled
2 CPUs total
Local APIC address fec00000
Enabling the CPU's according to the ACPI table
Intel MultiProcessor Specification v1.4
    Virtual wire compatibility mode.
OEM ID: INTEL    product ID: I845G00000000APIC at: 0xFEE00000

I/O APIC #2 Version 32 at 0xFEC00000
Processors: 1

atd. System pracuje normalne.

Pokud vezmu stejnou konfiguraci, ve ktere zapnu podporu SMP (bez
dalsich zmen), dostanu podobne hlaseni s jednou podstatnou
zmenou :

Processor[0]: C0 C1, 8 throttling states
Processor[1]: C0 C1, 8 throttling states

Pritom po detekci IDE zarizeni jadro zamrzne - je nutny tvrdy
reset.

Je nejaky jiny zpusob jak zapnout "druhou mensi pulku" ve
fyzickem CPU ? Priznam se, ze me nic lepsiho nez prosta podpora
SMP nenapadla.
A je tento CPU vubec schopen podpory HT ? Jak se to pozna ?

/proc/cpuinfo :
processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 15
model           : 2
model name      : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.00GHz
stepping        : 4
cpu MHz         : 2500.186
cache size      : 512 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 2
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep
mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2
ss ht tm
bogomips        : 4968.51

Diky za pripadne tipy.

Miroslav BENES