Firewall: DROP nebo REJECT

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Pondělí Leden 13 23:45:40 CET 2003

Mon, Jan 13, 2003 at 10:49:06PM +0100, Peter Surda napsal(a):
> Len chcem poznamenat, ze /proc/net/ipv4/conf/meno_interfejsu/rp_filter, ktory
> je defaultne na 1, tieto veci odfiltruje aj bez iptables.

Myslel jsem nejen napety se spatnou zdrojovou adresou, ale pakety
vseobecne pochybne, napriklad pakety otevirajici nove spojeni bez
natsaveneho SYN priznaku (posledni vylepseni z dilem MS) a podobne.

> Inac RFC je obcas dost dobre naprd, a prave toto je IMHO ten pripad. Co koho
> zaujima, ze zahadzujem pakety, ktore nechcem? Druhy pripad je prikaz MDTM v
> protokole FTP (RFC nepodporuje vzdialenu zmenu mtime, kopa servrov a clientov
> vsak hej).

Spis my slo o to, ze ne vsechny pokusy nekam se pripojit jsou utoky a
kdyz to nekdo zkusi, mohlo by se mu dostat spis slusneho odmitnuti,
nez ignorace, takze se o tom, ze tam nic nenajde dozvi hned (at uz
normalni uzivatel s prohlizecem, nebo treba ident klient) a pokud
na tom stroji bezi nejaka sluzba, tak ho stejne neschovate.

I kdyz myslim, ze je to spis otazka ideologie, nez techniky :)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> well, you can stil get one from a strange country :-P