Hyperthreading & P4 Xeon

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Úterý Leden 14 20:12:42 CET 2003

On Tue, 14 Jan 2003 16:49:19 +0100, Jarda MikulĂ­k wrote:

:> To mate sice pravdu, ale vypocetni vykon 4 klientu na virtualnich
:> procesorech bude mensi nez 2 klientu na 2 realnych procesorech.

: A to ja si myslim ze vykon 4 distributed.net bude na 2 procesorech s HT
: (=4 virt. CPU) dohromady vyssi, nez na 2 CPU bez HT.

Hyperthreading znamena jeden procesor, dve sady registrov
a aj to si nie som isty, ci vsetkych (vratane FPU a.p.).
Vyhoda je v tom, ze ked jeden thread caka na nejake
instrukcie alebo data a druhy ma nahodou vsetko potrebne,
moze zatial bezat. V ziadnom pripade ale nebezia
dva thready naraz.

Zrovna u distributed.net, kde sa hlavna slucka (dufam)
zmesti do cache a ide o vela vypoctov na relativne
malych datach by som predpokladal, ze HT neprinesie
prakticky nic, pokial nebude skor na zavadu. Skor
SETI @ home by mohol profitovat.

Skuste to niekto, aj mna zaujima, ako sa to naozaj sprava.

Zdravi
--
                            Stano