Hyperthreading & P4 Xeon

Petr Balas petr-news na balas.cz
Úterý Leden 14 20:51:09 CET 2003

Jarda Mikulík wrote:

> Já si moc na drahou platformu Intel nepotrpím. Ale z toho co prezentuje
> Intel by to mělo být tak jak jsem napsal, nicméně jsem napsal "myslím"
> protože to nevím přesně a dokud nebudou k dispozici testy nebo si to
> neotestuju sám tak to nebude asi vědět nikdo.
> Pokud ale HT zpomaluje práci procesů nevím proč nás tedy potom Intel
> krmí tím, že je opak pravdou...

HT zrychluje praci protoze mate dvojnasobek procesoru a pekne se vyuziji ty
diry ve vyuziti procesoru vznikajici nechutne dlouhou pipeline. Na druhou
stranu HT zpomaluje praci protoze kazdy logicky procesor ma k dispozici v
prumeru jen polovinu cache. Jde o to, zda se pri danem programu prosadi
spis to zrychleni nebo zpomaleni. T.j. napr. pri vektorovych vypoctech u
kterych se data vejdou do cache ale uz ne do jeji poloviny (pri HT) muze
zapnuti HT vest k docela vyraznemu zpomaleni.

Ad krmeni od Intelu - zkuste si neco precist o tom, jak je P4 optimalizovano
na kmitocet (ktery prodava) a uz ne na vykon.
Doporucuji http://www.emulators.com/pentium4.htm :-)

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)