Hyperthreading & P4 Xeon

Středa Leden 15 09:16:31 CET 2003

Miroslav BENES wrote:
> Jestli dobre vidim, musim splnit nasledujici podminky :
>  - preklad s podporou SMP (splneno)

	Mozna se mylim, ale podpora SMP by obecne s HT nemela moc souviset,
protoze by to naopak poskodilo spoustu dalsich veci - zejmena vykon.
Neco jineho ale je, ze Linux IMHO v tuto chvili dobre HT neumi a
'maskuje' se to pomoci SMP a tedy jakoby praci 2 opravdu ruznych
procesoru...

	Pri SMP se musi provest routovani/mapovani IRQ, naprogramovat obvody,
upravit scheduler atd... - u HT se IMHO muze vse nechat pri starem, jen
ten scheduler musi vedet o tom, ze muze provadet 2 operace zaraz... -
mylim se?

>  - CPU ohlasi pocet "vlaknovodu" - asi ohlasil jenom jeden :(
>  Nebo ze by to bylo potlaceno tim BIOSEM ??

	IMHO ano - vychazim z empirickeho poznani, ze pokud v BIOSu (firt se
jedna o ty dual xeony, o kterych v souvislosti s HT vzdy pisu) zakazu
HT, presto Linux vi o 4, ale o 2 ma disabled... => pouziva skutecne jen
2 fyzicke procesory, presto nadetekuje 4...