SW RAID

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Leden 15 08:48:01 CET 2003

Dobry den.

On Tue, 14 Jan 2003, Martin Kokeš wrote:

> "Jan Houstek" <houstek na karlin.mff.cuni.cz> píše v diskusním příspěvku
> news:Pine.LNX.4.51.0301141654080.31491 na tygr.local...

Presne, pokud je ta podpora zapotrebi k rozbehnuti nejen UDMA...

> Protože kernel (teď mluvím o kernelu linuxu, ale můžete si tam klidně
> dosadit kernel Windows NT,2000,XP,OS/2) zvysoka kašle na nějaký přídavný
> BIOS toho určitého IDE RAID řadiče (teď nemám na mysli známé softwarově
> ovladačové fígle čipsetů od CMD :-)...) a detekuje ho jako standardní PCI
> IDE vícekanál a taky tak s ním zachází.
>
> Např. pro Compaq Smart Array taky musíte mít driver do kernelu, jinak jste
> kde? Vyplývá snad z toho, že Compaq Smart Array je neHW RAID 5?

Ano, myslim, ze to by to z toho mohlo klidne vyplyvat, pokud ten driver do
kernelu potrebujete nejen na rozbehnuti UDMA.

Yenya kdysi ty levne "hw raidy" nazval winraid :-) A ja se k tomu nazvu
priklanim.

Pokud kernel detekuje HW raid tak, ze uvidi disky tak, jak fyzicky jsou
bez ohledu na to, jestli jste na tom HW radici nastavili nejaky raid, tak
je to proste "win raid".

Pokud vsak uvidi disky tak, jak si je nastavite, tak je to cistokrevny
HW RAID a basta!

:-)

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.openrouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488