Hyperthreading & P4 Xeon

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Středa Leden 15 09:27:48 CET 2003

Stanislav Meduna wrote:
> Linux zatial s tymto myslim prilis nerata (aspon este
> prednedavnom neratal a bezala o tom diskusia v l-k).
> Berie totiz HT procesor skutocne ako dva procesory.
> To az tak moc nevadi, pokial je tam taky jeden, ale pokial
> je ich tam viac, prestava byt jedno, akym algoritmom
> sa procesy pridelia logickym procesorom. Ak to scheduler
> netrafi, moze stroj v najhorsom pripade prist o polovicu
> vykonu.

Neznam P4, takovou vec jsem jeste nemel v rukach, ale pokud
pri prehazovani uloh bude dochazet vytrvale k zneplatnovani cache,
tak to muze byt horsi (na PIII s 512 KiB jitter 50-70 us na jeden
flush neni problem). Pokud k nemu dojde par setkrat az tisickrat
za sekundu, tak to u nekterych aplikaci vubec nemusi potesit.

	Majkl