SW RAID

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Leden 15 10:26:54 CET 2003

| Odesílatel: Dan Ohnesorg <Dan na feld.cvut.cz>
| Jeden zasadni rozdil tu je. Kdyz odejde SCSI disk v poli, tak pole v 99%
| pripadu bezi dale. Kdyz zacne IDE disk v poli hlasit lost interrupt a
| opakovat cteni, tak v 99% pripadu je nutne restartnout masinu, aby se to
| srovnalo. Takze jak SCSI raid tak IDE raid zvysi sanci, ze nprijdete o
data,
| ale jen SCSI raid zajisti nepreruseny provoz.
|
| Ale ja sam IDE raid doma mam. Pri dnesni spolehlivosti disku se mi to zda
| jako rozumne investice a vzdycky jsou data, ktera neni treba zalohovat
> [...]

A jak resite pripad, kdy zdroj propusti prepetovou spicku a mnoho IO v PC
vybuchne?

Mne se nejvic pozdavalo disk v supliku, pred veceri ho tam strcit, dd a nez
jdu spat, ho vytahnout nez ho nechat v raidu, prave kvuli tem zdrojum. Kdyz
si vezmete, jak rychla (pomala) je smycka zpetne vazby ve spinanem zdroji
PC, tak se neni cemu divit. To aby clovek pred tim mel motorgenerator.

JL.