OT: Hyperthreading & P4 Xeon

Petr Balas petr-news na balas.cz
Středa Leden 15 10:14:26 CET 2003

Stanislav PETR wrote:

> Dobry den,

> vejit PB> do cache dvakrat (a par prediction miss tam bude). SETI tusim
> pocita nad PB> dost velkymi daty a tady by mohlo pretahovani se o cache
> zaskodit. PB> Ale muzu byt totalne mimo ;-)
>
> Nepletete si nahodou instrukcni a datovou cache? Velikost datove cache je
> stale stejna a nevidim, proc by 1 procesor mohl pristupovat pouze k
> polovine.

Problem je ze v tom okamziku tu (stale stejne velkou) cache vyuzivaji DVA
logicke procesory.

> Porad se jedna o jeden procesor v jednom pouzdre, pouze behem
> vykonavani jedne instrukce, je mozne dekodovat jinou instrukci, cimz dojde
> ke zvyseni vykonu u multitask / multithread systemu, nic vic, nic min.

Jo jenze ta jina instrukce z jineho threadu potrebuje jina data a tak si
natahne data do data chache a tim z ni vykopne data ktera o okamzik pozdeji
muze zase potrebovat prvni thread.

> P4 ma pokud vim porad jednu sadu registru (netusim,proc tohle vyrobci
> stale uznavaji).

A co napr. register renaming? Viditelnych je sice porad stejne mnozstvi
registru ale v realu je pouzitelnych registru preci jen o par vic :-). A
pri HT na kazdem logickem procesoru bezi JINY thread a tim ma kazdy SVOU
sadu registru.

P.S. minule jsem posilal odkaz na emulators.com - je tam hezky popsana
spousta veci - doporucuji precist.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)