root na cdrom?

Štěpán Komárek skomarek na tiscali.cz
Středa Leden 15 19:35:59 CET 2003

>      Je mozne spustit linux z cdrom (tj. pripojit cdrom jako root,
> pak normalne vykonat init, atd .....). Potrebuji to pro specialni
> ucel, takze mi nevadi ze file system bude read-only.

Pokud chcete spustit linux z cdrom namísto z disku, možná bude lepší
použít nějakou specializovanou distribuci  jako je například Knoppix.
Tuším, že je postaven na debianu. Zkuste
http://www.knopper.net/knoppix/
Další možností je SuSE Linux live eval. Dá se sehnat i v knihkupectví
spolu s příručkou a je i počeštěna. Na druhou stranu je oproti Knopixu
výrazně pomalejší,spíše  zaměřena na demonstraci krabicové verze a má
větší nároky na operační paměť.

--

Štěpán Komárek