SW RAID

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Leden 15 23:45:27 CET 2003

> znamená "plnokrevný HW RAID", ze se VŠE nastaví v BIOSu řadiče bez
> jakéhokoliv ovladače či podpory v kernelu a linux pak vidí jen jeden
> disk ?
>
> můžete mě, prosím, odkázat na nějaký konkrétní typ ?  díky

Jen pro upresneni, vsechny IDE raidy, ktere jsem mel dosud v ruce a ktere
umely raid 0,1,0+1 byly tzv. "win raid" a potrebovaly ovladac v kernelu.

Raidy, ktere umoznovaly navic raid 5, tak sice taky potrebovaly ovladac do
kernelu, ale JENOM proto, aby se dalo zapnout UDMA. Pokud se ten ovladac
nepouzil, tak jsem videl sice jede "scsi" disk, ale bylo to pomale jak
svinja (kolem 8Mb/sec.) ...

Toz tak.

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.openrouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488