Omnibook HP4500xe

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Čtvrtek Leden 16 17:44:28 CET 2003

Dobry den,

chtel bych se optat, zda zde ma nekdo stejny NB a podarilo se mu vyresit
nasledujici problemy (predesilam, ze znam obe stranky o instalaci Linuxu
na tento typ - ale tohle se zda nikdo nezminuje):

a) Po shozeni Linuxu - system se pochopitelne shodi korektne (RH8)a
notebook nekam prenesu - kdyz ho chci zapnout, nereaguje na tlacitko a nic
se nezapne - ani s ani bez pripojeneho zdroje. Zjistil jsem, ze bud pomuze
vyndat baterii a zase zandat - a nebo stisknout reset (ale to znamena
obratit masinu na hlavu a pichnout do nej hrotem propisovacky, coz je
nekdy neprijemne)

Podotykam, ze nedelam zadne hibernace apod..
Vzhledem k tomu, ze kdyz chci system vypnout z nejakeho duvodu rucne -
musim drzet par vterin vypinaci tlacitko - mam pocit, ze je v nem ATX
zdroj a je nastaven jako u stolniho PC - pouhy stisk ho hodi do nejakeho
suspend modu (a ten se mu asi nezdari) zatimco dlouhy  ho vypne -
Bohuzel jsem nenasel ve velmi strucnem BIOSu zadny parametr - BIOS je tak
chudy, ze mi pripada, ze tam musi byt nejake polozky zamerne skryty -
nevite nekdo o programu na jejich zviditelneni ?

B) s tim souvisi take otazka - je mozne nejak ovlivnit roztazeni
standardniho VGA obrazu - konzoly na celou obrazovku ?
Pokud totiz bootuju, objevi se jen maly obdelnicek 640x480 pixelu
uprostred displehje ktery ma 1024x768 pixelu - to je neprijemne necitelne
a nelze provozovat slusne zadne konzolove aplikace - napr mc je titerny a
ma podivne hnede barvy ramecku (misto jasne zlutych)

U jinych NB byl v BIOSu parametr na roztazeni obrazu - i kdyz tam byly
stejne fonty pixelove vyzvetsovane a tedy hrube, bylo to pekne citelne a
barvy mc normalni.

Stejny problem mam, pokud chci provozovat (z nostalgie) MSDOS s Turbo
Pascalem apod ....

Proste jako vy to VGA nechtelo ukazat poradne..

C)
notebook strasne zarve kdyz se spletu na konzoli, nebo dat TAB na
vyhledani souboru a je je jich tam vice. Nechi nic ze zvukem a zvukovkou,
zadne audio apod, ale samotny beep je strasne silny.
Zjistil jsem, ze pomuze dat "aumix" a v nem mute ale jednak to rve, ze
nejaka vlajka nejde shodit (tusim clear vez vukovem driveru) a jednak to
neztlumi uplne.

U xtermu umim prepnout na visual bell, ale jak v konzoli ?
Netreba dodavat ze vsechny tlacitka na ztlumovani zvuku co jseou na
klavesnici i na boku nefunguji .   Co s tim ?

Typ NB je F4887H-AKB  BIOS 1.4
Instalovan RH8.0

Uplne posledni dotaz - nasel jste nekdo kde je mikrofon ?
Nebo tam opravdu neni vubec zabudovan ? Pripada mi to divne ze by na tomhl
setrili ?

Poradi mi nekdo ?  Treba je to podobne u jinych HP notebooku novejsi rady.

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *