HW reset pocitace pri TCP prenosu

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Pátek Leden 17 02:14:15 CET 2003

> Proc oba dva? Pada snad jen jeden. Nebo myslite, ze ten server klientovi
> zmackne po ethernetu reset? ;)

No zatim to tak vypadalo ;-)
aby to bylo jeste o neco zabavnejsi - uvedomil jsem si ze tu mam na jinem
stroji sice integrovanou sitovku na MB INtel, ale tu jsem vypnul a v
masine je opet ta 8139  (jmenuje se tusim SP2500R Micronet) - to proto, ze
na jeji HW adresu mam vazanou putovni (rozumej po prendani karty) licenci
na IDL. Takze modul je 8139too (pouze - eepro je vyhozen a v BIOSu vypnut)
na masine jede RH7.2 (tedy jako drive mel kolega predtim na incriminovanem
stroji nez ho upgradoval na 8.0) a proti danemu serveru s RH8.0 tisknu jak
divy i FTP a NFS a nic se nedeje.

> Jakousi stopu mate: stava se to pri transportu vetsiho mnozstvi dat.
> Zrejme existuje nejaka kriticka hranice, napr. pri zaplneni ring bufferu
> pro DMA ramci o maximalni velikosti (wild guess), kdy provedou driver
> a sitovka spektakularni kolizi, ktera skonci resetem.

A tak krasne ten stroj predtim chodil ;-)
a ted mi rikate ze vlastne vubec chodit nemel ;-)

> Zrejme se jedna o problem, ktery uz byl latentne pritomny, i kdyz na
> klientovi bezela starsi verze RH, ale z nejakeho duvodu (nejspis kvuli
> zmenam v sitovem subsystemu) se projevila az v okamziku, kdy aspon jeden
> z komunikujicich pocitacu byl RH 8 (resp. mel jadro 2.4?).

To zni velmi rozume - ale asi tam jeste bude ve hre ten cipset boardu.
BTW kolegovi se prve podarilo tak krasne zkusit FTP ze po naslednem
autoresetu jadro krici ze nemuze najit init ! Ze by jeste byl problme s
DMA ?  A to tam byl ext3.
Da se to nejak rychle zachranit ?

BTW - neni mozne, ze drivejsi RH mely DMA vypnute a ted se RH8 snazi DMA
hned zapnout ? Vim ze na HP NB 4500 xe (viz jiny thread ) se neda ani
RH8.0 nainstalovat dokud se mu nenuti parametry pro DMA vypnuti.

> (PS: Jinak z toho driveru se zda, ze je ta karta pekny smejd.)

Jak se to ze zdrojaku pozna ? Nebo tak soudite na zaklade me zkusenosti ?
Pred casem tady lidi ten sitovy cip vychvalovali.

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *