HW reset pocitace pri TCP prenosu

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Pátek Leden 17 15:12:55 CET 2003

On Fri, 17 Jan 2003, Pavel Kankovsky wrote:

> Jinak receno se zda, ze jde asi opravdu o problem konkretniho exemplare
> sitovky, pocitace (motherboardu) resp. jejich kombinace.

Vypada to tak - jeste musim uvest na pravou miru jeden omyl - ten system
na serveru je stale Rh7.3 - jen byl updatovan na novejsi jadro a vse co RH
dali do updatu koncem listopadu. Takze RH8.0 je v tom nevinne - jen neco
mezi puvodnim a timhle jadrem ci buhvico v tom mraku baliku se zmenilo.

Kazdopadne ksem snizil rapidne frekvenci padani tim, ze jsem vypnul DMA na
disku (hdparm ukazal snizeni z 24 na 4.5 MB/s ).
Kolegovi se uz podarilo prenest nekolik GB (asi 5x velke image CD) tam a
zpatky lecckams ale
pohuzel to ted stejne nakonec spadlo po preneseni asi 118MB z pozadovanych
720MB (image CD) z HD inkriminovaneho pocitace na SPARC s diskovym polem.
Ale zda se, ze probleme je spise v tom, kdyz se hodne dat prenasi s HD ci
na nej.
Jeste jsem zkouseli nahradit sitovou kartu a misto one 8139 dali nejaky
3com (modul 3c59x) a spadlo to uplne stejne - takze sitovka je v tom
tentokrat nevinne.

Deska je ABIT VL6 a chip co nema chladic ma na sobe VIA VT82C686A
(ten taky hlasi dmesg)

> Asi jste si odprasknul filesystem. Uprimnou soustrast. Pokud tam mate
> nejaka data, o jejichz zachranu stoji za to se snazit, pak doporucuji ten
> disk vyndat, dat do jineho pocitace, tam nabootovat ze zachraneho cedecka
> a pokusit se to opravit.

Uz je to OK - chyba tentokrat byla v kolegovi ktery updatoval jadro a
neuved kde ma hledat root v LILO . Takze to byla jen otazka udelani resetu
(v nasem pripade SW rizeneho ;-)

> Neni DMA jako DMA. DMA na IDE sice nemusi fungovat, ale ruzna PCI zarizeni
> (napr. PCI sitovky) ho muzou pouzivat. Ano, mohla by to byt nejaka
> kolize, kdyby se provadelo vic DMA prenosu najednou, ale padalo to uz pred
> upgradem OS na klientovi (byt mene casto), ne?

Ted uz pochybuju o vsem (i jak se jmenuju ;-)
Mozna ze slo o koincidenci nahod a nekdo aktivne zapnul DMA (coz je
spolehlive an reset), zatimco predtim se to nemuselo projevit - clovek
neprenasi velke objemy dat tak casto. - UZ NEVERIM NICEMU

Nicmene - bez DMA to pada podstatne min, ale presto...

Ach jo...

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *