Linux na flash disku

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Leden 19 09:14:52 CET 2003

On Sat, 18 Jan 2003 15:40:24 +0000 (UTC), noro wrote:

: To je v poriadku pokial sa podari skopirovat na ten flash disk tak
: potom uvazujem o micdrive predsa je to normalny disk.

Ani to nemusi byt dobry napad. Microdrive je pomerne agresivne
ladeny na setrenie energie. Bez dalsich nastaveni sa bude
vypinat po niekolkych sekundach a podobne - a netusim,
ci sa to da nastaveniami zvonku ovplyvnit. A takychto
zapnuti/vypnuti vydrzi podla datasheetu 300 000. To staci
bohate, pokial ho mate vo fotaku a rozbehne sa raz kvoli
kazdej fotke a potom pri downloade do pocitaca, ale zdaleka
to nie je vela, ak sa bude rozbiehat dvakrat za minutu
kvoli flush-u. CF sachty tiez nebyvaju ktovieako vetrane
a ten disk kuri pomerne dost (mam ho a vie sa pekne zohriat).
Navyse je pomerne pomaly.

Pokial robite embedded zariadenie, ktore potrebuje castejsie
zapisovat, pouzil by som boot z flashky do RAM-disku
a minimalizoval pocet zapisov (len data - ziadne zbytocne
logy a.p.). CF karty by sa mali snazit rozhadzovat zapisy
tak, aby pisali viac-menej rovnomerne (a ci to robia moze
odlisovat slusneho vyrobcu od ostatnych), ale ten limit
radovo miliona zapisov na jedno miesto tam skutocne je.
Pre istotu sa da pouzit JFFS2 (http://sources.redhat.com/jffs2/)
pristupujuci na CF cez blkmtd modul, ale to som nikdy neskusal.

Zdravi
--
                                  Stano