Samba

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Leden 20 01:17:53 CET 2003

> [...]
>
> zrejme budu resit prevod Windows NT 4.0 PDC na Sambu (2.2.7) . Nektere
> veci nize uvedene budou zrejme na RTFM. Jsem si toho vedom, presto bych
> rad vedel nazor na vec od lidi, kteri vec uz resili a maji tak jakysi
> all-over prehled. (Zatim jsem Sambu zprovoznoval jako workgroup server)
>
> Jaky je vas nazor na nasledujici body:
>
> 1. Chtel bych tam pustit XFS+ACL+quota. Nenasel jsem zadne zminky o
> problemech s touto kombinaci (narozdil od ext3).
>
> 2. Jadro zrejme 2.4.18 + XFS patch a nebo Suse kernel 2.4.18 (ten uz
> jeden v behu mam, nejakych 60 dnu). Resp. provozuje nekdo jadro 2.4.20 +

Pouzivam na samba serverech XFS release 1.1 na vanilla 2.4.18 bez jedineho
problemu s FS a to dokonce i na non-x86 platformach (XFS je podle README
testovano hlavne na x86). Ted jsem tam nasadil 2.4.19 s 1.2rc5. Na svem
desktopu jadra docela stridam a pouzivam vzdy to, co se najde na
oss.sgi.com/projects/xfs. Zatim jsem taky nemel problem, krome toho
podivneho chovani lila, ale na server bych se neco jineho nez release bal
nasadit. Jak se v tomto ohledu da spolehnout na praci distributoru tezko
rict.

Co se tyka samby na XFS, tak s tim nebyl zadny problem, nejprve 2.2.3,
nyni 2.2.7, jen jsem je musel prekompilovat, protoze moje distribuce
nemela sambu s podporou ACL. Ted to podporuje ACL i quotu a jedine, co
chybi, je jeste podpora group, coz bude az v sambe 3.

> 3. Samba+LDAP (OpenLDAP) auth. Ze strany Samby bez problemu ?

Nevim, LDAP nemam, pouzivam klasicky smbpasswd.

> 5. Prevod stavaji databaze uzivatelu, skupin, pocitacu domeny na Samba
> server. (nasel jsem nejakou utilitu pwdump).

Tak tohle jsem u jednoho serveru vyresil manualne a byl to dobry krok,
protoze se po dlouhe dobe zjistilo, komu vlastne ten ktery ucet patri a
uzivatele byli nuceni si zmenit hesla. Uznavam, ze existence nejakeho
nastroje by ale byla vhodna.

> Postaci i odkazy, resp. upozorneni na veci kterym se radeji vyhnout.

Vyhnout se roaming profilum, pokud to neni skutecne nutne. Pokud je,
prostudovat peclive windowsi dokumentaci (pokud nejakou relevantni
najdete, dejte vedet), protoze metoda pokus-omyl na to prilis nezabira a i
tak se pripravit na tezko resitelne problemy.

Nekdo tu zminoval problemy s tiskem. Asi je co zlepsovat, protoze v
feature listu samby 3 je mimo jine neco o vyraznem zlepseni podpory tisku,
nicmene ja jsem zatim narazil jen na minoritni problemy. Pouzivam cups pro
tisk na lokalni LPT i USB tiskarny stejne jako na sitove pripojene pres HP
JetDirect nebo podobny vynalez od Eximaxu, pripadne primo na tiskarny s
vlastni sitovkou.

V samotnem cupsu a chovani fronty jsem zatim na zadny problem nenarazil,
jen obcas ve windows nevysvetlitelne dochazelo k "access denied" a nebylo
mozne menit nastaveni tiskoveho ovladace (Letter x A4, simplex x duplex
apod.). Pak jsem zjistil, ze je treba na klientovi jako Administrator
nastavit spravne prava na nainstalovanou sitovou tiskarnu, nebot narozdil
od prav na soubory a adresare, ktere windows vidi normalne, jsou po
instalaci tiskarny u ni nastavene nejake nesmysly. Ale mozna je tohle jen
moje neznalost veci :-))

> Diky Dan

Neni zac.
-- Honza Houstek