SuSE 8.x na ASUS P4PE(i845PE)

Otakar Kleps kleps na avonet.cz
Úterý Leden 21 09:00:14 CET 2003

Zdravim.

Zajimalo by me, zda ma nekdo zkusenosti s provozovanim SuSE 8.[0|1] na
zakl. desce ASUS P4PE.

Po instalaci SuSE 8.0(z original CD) se pocitac/os priserne "vlece".
Zjistil jsem napr., ze prenos dat mezi dvema HDD je max. 2 MB/sec
(kopirovani souboru pod mc). Automaticky me napadlo zkontrolovat, zda
disky pouzivaji DMA. Po chvilce badani jsem zjistil, ze nelze
povolit(chybova hlaska) DMA pro disky ani pomoci Yastu ani pomoci hdparm
(hdparm -d 1 /dev/hda), pricemz nastaveni disku na 32-bit I/O komunikaci
lze (hdparm -c 1 /dev/hda).
Jak je to vubec s podporou i845PE na lin.jadrech 2.4.18(SuSE 8.0) resp.
2.4.19(SuSE 8.1)? Neni zadrhel v technologii Hyper-Threading?
Mam s tim docela problem a potrebuji to resit.

Dekuji za rady/tipy

HW: ASUS P4PE, HDD Maxtor 30GB ATA100 7200 ot., HDD IBM 60GB ATA100
7200ot., GK Geforce 4 MX 440, RAM 256 MB DDR

S pozdravem

Kleps Otakar

PS: zatim neposilam zadne logy/detaily, pokud bude treba, rad dolozim