zalohovani

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Úterý Leden 21 19:28:44 CET 2003

Petr Klimovic wrote:
> Existuje nejake low-end reseni zalohovani ziveho systemu za behu? Jde
> mi o to, ze pokud zalohuji filesystem postupne, pak zalohuji vlastne
> jeho stav v ruznych casech. Existuje nejaka finta jak "zmrazit" stav
> filesystemu a z tohoto zmrazeneho stavu udelat zalohu? Predpokladam,
> ze ne, ale treba neco prehlizim.

zkuste man xfs_freeze.

Soucast xfsprogs - userspace programy pro XFS filesystem. Sam jsem to
nezkousel, takze nevim do jake miry je mozno se na tuto fukci spolehnout.

http://oss.sgi.com/projects/xfs/

Ve standardnim stable jadre tento fs jeste neni. Takze pokud nechcete
zkouset development verzi jadra
(http://www.osnews.com/story.php?news_id=1760 -
Linus Merges XFS on Kernel 2.5.36), tak mate nekolik moznosti:

- na ciste stable jadro aplikovat patch od XFS (podle referenci i tady z
konference je 2.4.18 + XFS patch velmi stabilni)

- stahnout si uz opatchovane jadro od nejakeho distributora Linuxu (Suse
Linux, Gentoo a myslim ze i Mandrake. RH se k tomu myslim jeste
neodhodlal - dle me posledni zkusenosti s RH 7.3)

Dan

P.S. Pokud to budete zkouset, poslete post o vysledcich.