Grub a SW Raid 1

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Středa Leden 22 19:16:47 CET 2003

> Proto jsem jednou zkusil použít Grub již při instalaci RH7.3 a následně
> jsem si zkontroloval, na jakých discích Grub je. No a vzhledem k tomu,
> že se nacházel pouze na prvním, šel okamžitě pryč! Lilo se totiž nahraje
> na všechny disky obsahující /boot, díky čemuž je pak možno startovat z
> libovolného disku, což mi připadá praktičtější, než při kolapsu prvního
> disku hledat záchrannou disketu či CD...

Jo aha, tak to mam asi informace z predpotopni doby. Ja vzdycky na raid
instaloval lilo takto:

linux:~# lilo -C /etc/lilo.conf.hda
linux:~# lilo -C /etc/lilo.conf.hdc

kde obsah souboru lilo.conf.hda vypada asi takto:

boot=/dev/hda		# kam chceme lilo nahrat
disk=/dev/md0		# sdelime lilu, ze /dev/md0, kde se nachazi /boot
        bios=0x80	#  a tedy i kernel a second-stage loader, je ve
        sectors=63	#  skutecnosti bios disk 0x80 (primary master)
        heads=255	#  s uvedenou geometrii. tohle lze, kdyz je jedno
        cylinders=9729  #  ze zrcadel na /dev/hda1, s /dev/hdaN, N>1
			#  by se sem muselo jeste par veci pridat
root=/dev/md0		# a tohle se preda jadru se zakompilovanym raid-1
[ zbytek jako obvykle ]

lilo.conf.hdc pak ma jen nahrazen retezec hda->hdc a 0x80->0x81

Pokud od te doby lilo pokrocilo a umi neco ve smyslu

boot=/dev/md0	# nahraje lilo na vsechny fyzicke disky, na kterych lezi
		# nejake zrcadlo /dev/md0, pritom na kazdy nahraje kod
		# hledajici dalsi data na stejnem disku, ze ktereho se
		# bootovalo

tak jsem prijemne prekvapen! Jdu to vyzkouset.

-- Honza Houstek

P.S. Jak to tedy vlastne dela ten grub?