RedHat vs Debian

Michal Kaspar mkaspar na ksrzis.cz
Pátek Leden 24 10:17:18 CET 2003

On Thu, Jan 23, 2003 at 11:53:48PM +0100, Dan Bar wrote:

> No treba moje aktualni potreba na RH. Binarni balicek Samby je
> zkompilovan bez --with-acl-support atd. Takze jedina pomoc je
> rekompilace SRMPS.
>
> Co se tyka Debianu, pak zatim jen tise predpokladam, ze by to mohlo byt
> stejne tak jednoduche (nebo jednodussi :) jako v RH. Tzn. install ekviv.
> SRPMS, upravit config (v RH *.SPEC) a pak Debian ekvivalent rpmbuild.

V podstate ano (viz. prispevky dalsich). Jediny problem je, ze pokud
takovyto balicek pouze nainstalujete (dpkg -i), tak Vam ho pri pristim
updatu (jakemkoli) vesele premazne verzi z distribuce.
Nicmene reseni existuje a je pomerne snadne. Zalozite si lokalni
repository (pridate ho do /etc/apt/sources.list), zkopirujete tam ty
balicky, date dpkg-scanpackage (parametry si ted zpameti nepamatuji)
a mate vlastni verzi, ktera vydrzi.

Jinak prechod RH -> Debian jsem prodelal (i na prac. stanici) cca pred
rokem a nemohu si stezovat. Konfiguraci provadim vetsinou pomoci vim
a na zmeny v umisteni konf. souboru se se da rychle zvyknout. Co se tyce
serveru, vyhovuje mi, ze naprosta vetsina sw, ktery pouzivam je
v distribuci, takze nemusim sledovat mnoho zdroju a stale kompilovat
(vlastne jedine, co jsem na server kompiloval byl exim, protoze jsem
potreboval podporu mysql).

--
Michal Kašpar