TV out na Matrox G400 DH (was: Re: TV-Out pro filmy z RH80)

Ctirad Fertr phanatic na NONOSPAMvolny.cz
Pátek Leden 24 11:29:43 CET 2003

> Jenže pod Woknama není Mplayer, takže to chci rozhejbat v Linuxu. Jen by
mě
> zajímalo, v jaké distribuci jste to rozběhal, protože já používám SuSE 8.1
> tam jsou spousty patchů v jádře a tak mám obavy, že kompilací jádra zase
> přijdu o jiné fungující věci v systému.

Na distribuci celkem nezáleží, všechny věci včetně kernelu jsem si stějně
dělal sám, každopádně Directfb i Mplayer si snad každý kompiluje sám.
Kompilování kernelu bych se rozhodně nebál , třeba v MDK9 je patchů až běda,
ale když člověk ví co v kernelu potřebuje, není problém vyházet vše
nepotřebné. A když to neví, tak nevyhazuje nic a jen přidá ty věci navíc.

> Každopádně dám vědět jak jsem dopadl.
> Kamarád co má taky MX G450 DH to rozchodil ale když mi popisoval co
všechno
> musel udělat, včetně patchů a různejch hacků, jako třeba měření výstupu z
> karty pomocí osciloskopu atd.

Ježkovy voči 8).

> Postupoval podle postupu co je tady:
> http://www3.sympatico.ca/dan.eriksen/matrox_tvout/ ale některé pasáže jsou
> zde prý úplně špatně, takže to obnášelo spoustu improvizace.

Koukal jsem na to a jde v podstatě přesně o to co jsem popisoval v bodě (1).

V kostce nicméně úplně stačí toto:
Nic nepachovat, jenov zakompiloval do kernelu podporu pro Matrox Gxx
framebuffer a pro "druhou hlavu".
To by mělo chodit stejně na G400 i na G450 (každá má jiný ovladač, ale
výsledek by měl být stejný), po rebootu se udělají zařízení fb0 a fb1.

Potom se podívat do zdrojáků Mplayeru, kde je v sekci /TVout utilita
matroxset, kterou je třeba zkompilovat a dále fbset (pokud ho ještě nemáte).
Potom se podívejte do skriptu 720x576 v témže adresáři a změňte v něm
/dev/fb0 na /dev/fb1. Tím je instalace hotová.

Teď už jen stačí spustit (nebo rovnou dát do někam vhodně do rc skriptů)

matroxset 1 (přepnutí /dev/fb1 do TV/PAL režimu)
./720x576 (přepne /dev/fb1 do kýženého videomódu)

A můžu vesele přehrávat:

mplayer -vo fbdev -fb /dev/fb1 -vop scale=720:-2 nejaky_video.avi

Přičemž mi konečně došlo jak přinutit mplayer k tomu, aby softwarově
resajzoval na požadované rozlišení.
Funguje to zatím nejlíp ze všech více uvedených řešení. Nejlepší na tom je,
že primární skříň zůstane při přehrávání na TV naprosto nedotčená, takže si
člověk může pustit film a dál pracovat jakoby se nechumelilo. Takhle pěkně
to nefunguje ani pod windows :)

Ctirad