Grub a SW Raid 1

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pátek Leden 24 15:19:52 CET 2003

> Nepovím přesně, od jaké verze tomu tak je, ale již v RedHatu 6.1 jsem měl
> konfiguraci právě takovou (lilo-0.21-10)...

Hmmm, tak jsem to zkusil (boot=/dev/md0), lilo 22.2 a pridelal jsem si na
par hodin praci, protoze lilo to zapsalo do /dev/hda1 a /dev/hdc1, nikoliv
do mbr. To by ani tak moc nevadilo, jenze ten filesystem byl XFS ... je to
sice moje chyba, ale lilo by tohle melo ohlidat.

Po oprave disku jsem poucen nastavil raid-extra-boot=mbr-only, na coz me
lilo vysvetlilo, ze to nepujde, protoze 2nd stage musi byt na stejnem
disku (coz pochopitelne byl).

Vyresila to az instalace lilo 22.3, ktera uz se chova podle ocekavani a
navic ma v sobe ochranu pred zapisem do filesystemu jako je XFS nebo swap,
ktere vyuzivaji prvnich 512 bytu.

-- Honza Houstek