RedHat vs Debian

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Sobota Leden 25 12:15:30 CET 2003

> Trochu me na debianu vadi, ze po case musite opustit stabilni verzi,
> protoze aktualni verze programu jsou zavisle na vecech z testing nebo
> unstable a s kompilaci ze zdrojaku uz neuspeju nebo jsou zdrojaky moc
> velke (napr. XFree86).

No celkem uspesne se da provozovat hybridni distribuce - vestina balicku
ze stable a tech par, u kterych potrebujete novou verzi + zavislosti z
testingu. Apt pro tohle ma docela slusnou podporu, ze napr. i spravne
provadi aktualizace apod.

Drive nebo pozdeji to ale stejne skonci bud nutnosti neco rekompilovat
nebo upgradnout glibc. Na druhou stranu mi tohle ale nevadi, protoze na
desktopu muzu klidne pouzivat testing nebo unstable a na serveru to, ze
nektere baliky jsou dost stare vetsinou vubec nevadi, spise naopak.

Spis mi na debianu trochu vadi, ze nema optimalizovanou verzi pro nove
procesory, urputne je lpeno na tom, aby bezel uplne vsude. A to neni jen
otazka 386 x P4, napr. kdyz na UltraSparcu se ssh klient na lokalni ssh
server pripojoval pul minuty, protoze openssl klihovna nebyla zkompilovana
s assemblerovyma sifrovacima rutinama, nebot na non-Ultra vykopavkach by
to nefungovalo (po rekompilaci se ssh pripoji temer okamzite).

-- Honza