K cemu je dobry ext3?

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Neděle Leden 26 15:34:17 CET 2003

On Sun, Jan 26, 2003 at 02:17:55PM +0100, Oldrich Sapak wrote:

>     mam do cineni s ruznymi linuxovymi pocitaci a ve snaze si
> usnadnit zivot jsem sem tam prevedl fs ext2 na ext3. Tu na me
> workstation s vice fs typu ext3 vypadlo napajeni. K memu prekvapeni
> pri naslednem bootu system rekl, ze byl root fs not-cleanly
> odmontovan a zacal delat fsck s cetnymi opravami. Dalsi filesystemy
> se uz vsak zotavily za pomoci journalu.

IMHO bude problém někde v tom, že byl ten filesystém považován za ext2.
Nemáte třeba v jádře zakompilovanou podporu ext2 a ext3 v modulech tak, že
by se mohlo stát, že ext3 budete mít k dispozici až po namountování /?
IIRC např. v Debianu ve starších balíčcích kernel-images-2.4.*-386 podobný
problém byl.

>     Brzo na to jsem doma zapnul druhy stroj s ext3, den pred tim radne
> zastaveny a zacal se delat fsck po uplynuti daneho poctu bootu
> (vim, ze to se da potlacit a osetrit jinak). Fsck vsak provedlo 1-2

Potlačit se to sice dá, ale moc bych Vám to nedoporučoval. Viz např. man
tune2fs:

You should  strongly  consider  the  consequences  of  disabling
mount-count-dependent   checking  entirely.   Bad  disk  drives,
cables, memory, and kernel bugs could all corrupt  a  filesystem
without  marking  the  filesystem dirty or in error.  If you are
using journaling on your filesystem, your filesystem will  never
be marked dirty, so it will not normally be checked.  A filesys-
tem error detected by the kernel will still force an fsck on the
next reboot, but it may already be too late to prevent data loss
at that point.

A já můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že se občas při kontrole disku
kvůli dosažení hodnoty max-mount-counts/interval-between-checks něco na
disku opravovalo.

> opravy a v zapeti mi nesly pustit X-sy, protoze se ztratilo zarizeni
> /dev/tty3. To jsem vytvoril, ale pochybnosti o vhodnosti typu fs
> zustavaji.

Disk je fyzicky v pořádku? BTW chyba, kvůli které se Vám ztratilo zařízení
vznikla pravděpodobně ještě v době, kdy byl disk ext2.

>                           O. Sapak, Brno

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"If I have trouble installing Linux, something is wrong. Very wrong."
       -- Linus Torvalds