K cemu je dobry ext3?

Oldrich Sapak sap na ics.muni.cz
Neděle Leden 26 18:48:40 CET 2003

On Sun, 26 Jan 2003, Stanislav Meduna wrote:

> On Sun, 26 Jan 2003 13:18:08 +0000 (UTC), Oldrich Sapak wrote:
>
> : K memu prekvapeni pri naslednem bootu system rekl, ze byl
> : root fs not-cleanly odmontovan a zacal delat fsck s cetnymi
> : opravami. Dalsi filesystemy se uz vsak zotavily za pomoci journalu.
>
> Nemate nahodou ext3 podporu ako modul? Lebo ak ano a nie je
> v initrd, bude sa to spravat presne takto. Dovod je, ze
> ked sa ten root montoval, tak jadro este nevedelo, ako
> namontovat ext3. Co je v /etc/fstab je irelevantne -
> overte si skutocny stav pomocou cat /proc/mounts.

    Dekuji, to je ono. System je RH 7.2 se std jadrem 2.4.18 a:

$ mount
/dev/hda3 on / type ext3 (rw)

cat /proc/mounts
/dev/root / ext2 rw 0 0

    ext3 je jako modul a je zaveden pro dalsi fs. Cetl jsem par
poznamek k prevodu na ext3, ale potrebu ram disku jsem asi nejak
prehledl.

> [...]
> : zustavaji.
>
> Tu by som ale uz tipoval hardware. ext3 by nemal stratit data
> pri vypadku prudu, ale proti sklerotickej pamati, vymyslajucemu
> si kablu k disku alebo aj bugom v jadre, ktore cosi kdesi prepisu,
> imunny nie je.
>
> Jedna moznost tu ale je - mate 2.4.20? Tusim tam bol s ext3
> nejaky problem pri shutdowne za predpokladu konkretnych
> nastaveni zurnalu (blizsie si nepamatam, zagooglujte si).
> Ak mate tuto verziu jadra, dajte do shutdown skriptu tesne
> pred odmontovanie filesystemov explicitny sync.

     Zde je to slozitejsi. V ramci ve skupine dosti ventilovaneho trendu
je druhy system debian s kompilovanym jadrem 2.4.18 s ext3 v jadre
a dane partition je ext3. Pocitac je relativne novy, ale (jina) hw
chyba zatim na nem videna nebyla. S linuxem jsem v kontaktu jiz
radu let, ale o /dev/ttyx jsem dosud nikdy neprisel.

      Zdravi

                                O. Sapak, Brno